پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118086
سفرمسئولان کشور با هواپيماي اختصاصي!+جدول
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1456

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اگرچه هميشه موضوع استفاده مسئولان دولتي از هواپيماي اختصاصي براي مردم و رسانه ها جذاب بوده اما اين ماجرا زماني به تيتر اول تبديل شد که رييس جمهور سابق رسما تاکيد کرد که علاقه اي به استفاده از هواپيماي اختصاصي که دولت قبل از وي خريده بود، ندارد.

فالکون، بوئينگ ??? و ايرباس ??? از جمله مهمترين هواپيماي اختصاصي در اختيار دولتند که قرار است بنابر ماده ? آيين‌نامه "نحوه استفاده از هواپيما و هليکوپتر اختصاصي دولت" تنها براي انجام مأموريت‌هاي خاص در سطح مقامات عالي‌رتبه مورد استفاده قرار گيرند. آيين‌نامه‌اي که در ?? اسفند ???? به تصويب هيئت دولت رسيده و ظاهرا تا امروز براي استفاده از تجهيزات پروازي دولت مورد استفاده قرار ‌گرفته است.

استفاده از هواپيماهاي اختصاصي توسط دولت‌مردان نه در دولت دهم و يازدهم، بلکه در همه دولت‌هاي گذشته نيز امري مرسوم بوده است و رئيس جمهور و وزرا در مأموريت‌هاي خاص خود از اين امکانات پروازي استفاده مي‌کردند و از همان زمانها نيز کنايه ها و ابهاماتي درباره ميزان استفاده از اين پرنده ها، در رسانه ها و افکار عمومي مطرح بود.

در اين بين پي‌گيري براي استخراج آمار دقيق استفاده‌هاي وزرا از هواپيماهاي اختصاصي دولت بي‌نتيجه ماند اما همين بررسي ها نشان داد مي توان در برخي موارد به جاي استفاده از پروازهاي اختصاصي، از هواپيماهاي عمومي استفاده کرد و مقصدهايي مانند کشور امارات، نمي تواند دليل خوبي براي استفاده از اين هواپيما باشد.

همانطور که بررسي ها، استفاده از هواپيماي اختصاصي را نشان مي دهد، بسياري از سفرهاي دولتمردان کشورمان نيز بدون استفاده از اين هواپيما است که اين موضوع نيز در جاي خود قابل تقدير است اما به نظر مي رسد حساسيت رسانه ها در استفاده مسئولان از اين وسيله گران قيمت، آنطور که بايد نبوده است و بر اين اساس، صبحانه در جدول زير، سفرهاي انجام شده در سال ?? و ?? توسط مسئولان اجرايي دولت يازدهم را منتشر کرده است.



ذکر اين نکته ضروري است که آمار فوق بر اساس ابلاغيه هاي رسمي دفتر دولت به وزراي مربوطه به دست آمده است. ضمنا سفرهاي برخي مسئولان مهم دولتي مانند وزير خارجه، نياز به ابلاغيه جداگانه دولت ندارد.



همچنين بر اساس ماده (??) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب ???? که ابلاغيه هاي سفر مسئولان دولتي بر اساس آن صادر مي شود، مسافرتهاي مسئولان و کارکنان دستگاه‌هاي مذکور با هواپيماي اختصاصي مطلقاً ممنوع است و موارد استثنا در صورت ضرورت با تصويب هيئت وزيران تعيين مي‌گردد اما رؤساي سه قوه از شمول ممنوعيت اجاره هواپيما مستثنا هستند.

منبع: افکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html